„Pretty Little Liars. Kłamczuchy” Sara Shepard | recenzja 

​     Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali. Jak wiele dziewczyny są w stanie poświęcić, by prawda nie wyszła na jaw?

                                                                     / lubimyczytac.pl

Autor: Sara Shepard

Wydawnictwo: Otwarte

Liczba stron: 320

Rok wydania: 2011

      Pewnego dnia po szkole weszłam z ciekawości do księgarni Empik. Przechadzając pomiędzy regałami moje oczy przykuły uwagę na białą okładkę z czerwonym bucikiem z wydawnictwa Otwarte . Gdy wziełam do rąk książkę od razu odróciłam na opis. Opis bardzo mnie zadowolił do kupna i przeczytania. Od razu gdy wróciłam do domu zamówiłam na nieprzeczytane o połowę tańszą niż w Empiku.

      Przeczytałam na stronie lubimyczytać.pl że jest aż 16 tomów tej serii Pretty Little Liars i dwa dodatki pod tytułem Sekrety i  Tajemnice Ali. Przeraziłam mnie ilośc tomów! Przeczytać wszystkie tomy po to, żeby dowiedzieć się kim jest A i kto zabił Alison?! Naprawdę, pisarka zaszalała pisząc. Zacznijmy od tego o czym jest książka.

       Alison DiLaurentis (chyba dobrze napisałam nazwisko) jest szkolną gwiazdą w Rosewood. Pewnego dnia ze swoimi przyjaciółkami: Spencer, Hanna, Aria i Emily urządziły nocowanie w stodole u Spencer by uczcić zakończenia klasy ósmej. Rano przyjaciółki obudziły się i zauważyły, że nie ma Alison. Poszukiwania trwały miesiącami, a Spencer, Hanna, Aria i Emily bez Alison – przyjaźń rozpadła się. Po roku ciało Alison znaleźli robotnicy, którzy robili altankę u rodziny DiLaurentis. Na pogrzebie przyjaciółki zmarłej Alison dostały razem w tej samej chwili SMS od tajemniczej A, która zna ich wszystkie sekrety, które wiedziała tylko sama Alison.

       W książce każdy rozdział opowiada o każdej przyjaciółce Alison o ich uczuciach, rodzinie, chłopakach i o swoich sekretach i wiadomościach od A. Spencer to kujonka, mądra, ambitna dziewczyna z zamożnej rodziny, ale A ma na nią haczyk. Spencer ukradła pracę naukową swojej siostry przy czym została nominowana na Złotą Orchidę. Aria to dziewczyna duszą artysty. Tajemnicą jej jest, że jej chłopakiem jest nauczyciel od angielskiego, który pracuje w tej samej szkole w której chodzi Aria. Emily to najlepsza pływaczka w Rosewood. Jest lesbijką, ale rodzina o niczym nie wiedzą, bo boi się reakcji rodziny. A Hanna to złodziejka w centrum handlowej, jest bogatej rodziny, ale i tak woli kraść, bo czuje się, że jest  cool.  Każda ma swoją tajemnicę, a kosekwencje powiedzenia publicznie są nie ładnej pozycji. Jedna może być odrzucona od rodziny, druga nie zrozumiana, trzecia też tak samo, a czwarta może pójść do więzienia. Dziewczyny są marionetkami A. 

     Czytało mi się przyjemnie, język prosty do zrozumienia, fajnie rozbudowany świat, a najbardziej podobało mi się, że przyjaciółki są inne, mają swoje „kłopoty”, swoje poglądy. Lekki kryminał z dodatkiem dziewczęcego stylu (przy opisie ubrań pisarka pisała z jakiej firmy są). Przeraziło mnie tylko jak na początku napisałam, że jest aż 16 tomów i plus 2 dodatki. Moim zdaniem pisarka powina skończyć na 6-8 tomie, bo nie znam osoby by chciała przeczytać tyle tomów by dowiedzieć się kto jest A. Słyszałam też, że ma być 17 tomów!! Nie wiem sama czy ów Sara Shepard nie chce podbić rekord Guinessa na najdłuszą wielo tomową serie książkową. Na podstawie książki nakręcono serial Pretty Little Liars.

     Sara Szepard napisała też inną serie pod nazwą The Lying Game pol. Gra w kłamstwa. Nie długo wezmę za nią i napisze dla Was recenzje. 

     Jest ktoś która przebrnełam 16 tomów ów serii? 

                                                                 Do zobaczenia w kolejnym poście 😉 

                                        💙💙💙💙💙💙💙💙♥♥

 

3 uwagi do wpisu “„Pretty Little Liars. Kłamczuchy” Sara Shepard | recenzja 

Dodaj komentarz